Ghuraba'



"ish, apa politik-politik ni, semua sama je, baik pro belah sana, atau belah sini ke, pembangkang, biru, hijau putih, semua sama je!"

Ramai yang memandang sesuatu perkara dari sudut luaran dan terus menghukumnya tanpa cuba 'mendekati' maksud sebenar disebalik sudut luaran itu. melihat pada perjuangan yang menggunakan siyasah sebagai medannya, ada yang mencaci kerana masuk ke dalam sistem barat yang penuh dengan kekotoran dan kejijikan. yang berfikir islamik skit, terus menghukum mereka khawarij!

Begitulah kebiasaanya. manusia menjadi musuh kepada apa yang dia tidak tahu. lebih bertambah parah apabila ramai berusuha menegakkan kejahilan itu. apa salahnya, buka minda, banyakkan berfikir, dan budayakan gali dan cari, pasti menemui sesuatu. masalahnya, ramai yang tertutup dan malas ambil tahu sekadar menjadi pak turut dalam mencaci. 

Pelajarilah. Mereka sebenarnya bukan parti politik semata-mata, itu hanya cebisan daripada himpunan seluruh aspek perjuangan yang syumul. Mereka adalah harakatul dakwah, malah sebuah harakatul ummah. Perjuangan yang salah, mustahil untuk kekal sebagaimana perjuangan ini yang masih bertahan dan kekal hingga hari ini kerana prinsipnya yang utuh menjunjung tinggi Al-Quran dan Sunnah.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Popular